wtorek, 28 maja 2013

Biżuteria z modeliny

Modelina to ciekawe tworzywo, z którego można lepić wspaniałe rzeczy. Wypróbowałam i gorąco polecam!

Modelinę możesz kupić w sklepie papierniczym, empiku, hipermarkecie... Najbardziej polecaną modeliną jest Fimo można ja nabyć w empiku. Jedna kostka koloru z firmy Fimo kosztuje tam ok. 8 zł. Ja tej firmy jak na razie nie wypróbowałam. Jak dotąd kupuję ten produkt z firmy Astra i jest o wiele tańsza, nabyłam ją w sklepie papierniczym.

Co i jak


Modelina jest prawie taka sama w konsystencji jak plastelina jednak różni je fakt iż modelina utwardza się w gorącej temperaturze w przeciwieństwie od plasteliny która się topi.

Są różne metody utwardzania modeliny, najczęściej jest to gotowanie lub pieczenie w piekarniku. Osobiście polecam pieczenie, dlaczego? Podczas gotowania może na niej osiąść się osad i modelina traci kolor.

Nasze ulepione dzieło pieczemy w temp. 110-120 stopni od 15 do 20 min. Ważne jest żeby dostosować się do zaleceń zawartych z tyłu opakowania, w wyższej temp. lub po przekroczonym czasie modelina staje się kruchsza... poza tym mogą się wydzielać trujące opary! Także lepiej czytać uważnie.







A oto moje prace wykonane z modeliny :

Kolczyki ćwieki

Sowa 

Pierścionek z czarnym oczkiem

Pierścionki ręcznie malowane

Różane serduszko

Kolczyki różyczki

Różane serduszko niebieskie

Zawieszka aparacik

Różyczki

Zawieszka


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz